25. nov. 2009

introduktion

Velkommen til u-danskerne.

På denne blog vil jeg prøve at skrive én gang om ugen om mine oplevelser som udlænding i Danmark.

Jeg skal også optage reaktioner på artiklen i det danske massemedie, særlig hvor det handler om udlænding, integration, eller Danmarks relationer med udlandet. Det vil ikke være altid negativ, nogen gang vil det være selv positiv eller introspektiv.


Jeg invitere alle til at kontribuere med kommentarer, permalinks, eller billeder.

Bare en lille ting: jeg vil have at man skriver på dansk uden bang for grammatiske eller ortografiske fejlene.

Hvorfor fanden vil du det? spørger I. Hvorfor ikke skrive lige på engelsk?

Fordi det er for lett. Hver ankommende udlænding ved, hvor skidesvært det er, at finde lejligheden til at udtrykke sig på dansk i Danmark.. Måske er der 5 million mennesker, der taler perfekt dansk i verden, men for de, der prøve til at øve, svaret er næsten altid på engelsk hver gang vi begynner med jeres morsprog på gaden.

Derfor håber jeg
med denne blog at få en slags dansksprogligt forum til mennseker af udenlands herkomst, hvor man kan diskutiere om den udlændings oplevelse i Danmark eller om andre emner, der man finder interssant, sjovt, eller irriterende med livet som ”u-dansker” i Danmark.

Dansker er naturligvis velkommen til at kontribuere med deres egne meninger eller korrekturer!

Den første indlæg udgives snart og handler naturligvis om DET DANSKE SPROG:


2 kommentarer:

  1. Hej alle,

    Jeg synes at den blog er en god idé. Jeg kan god lide videoer. Den sidste video er meget svot!!
    Jeg skal ikee fortelle ingenting om Oprah i København (Menesker i Denmark er blond,høj,....)

    SvarSlet
  2. Åssen i all verden kom du over denna videoen? Ikke akkerat hovedstrømshumor i internasjonal skala..

    SvarSlet